HoReCa
Poznaj nasze sposoby na dezynfekcję w branży HoReCa!
Wybierając produkty w branży HoReCa należy przede wszystkim skupić się na specjalistycznych preparatach o intensywnym działaniu. Ze względu na bezpośredni kontakt z powierzchniami i naczyniami, które służą do przygotowania posiłków, poza intensywnym działaniem powinny być one również bezpieczne. Mycie i dezynfekcja powierzchni to niezbędne i nieodłączne elementy dla zachowania odpowiedniej higieny i bezpieczeństwa w lokalach gastronomicznych.
Czy wiesz, jak odpowiednio zadbać o bezpieczeństwo i czystość powierzchni w Twoim hotelu lub restauracji?
Blaty oraz narzędzia kuchenne nieustanie są narażone na zabrudzenia. Wiele z uporczywych plam trudno jest usunąć za pomocą standardowych i ogólnodostępnych produktów. Gromadzące się we wszelakich zakamarkach zanieczyszczenia stają się siedliskiem rozwoju drobnoustrojów chorobotwórczych. Dlatego tak ważne jest utrzymanie higieny w lokalu gastronomicznym, a przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa klientów, jak i pracowników. W tym celu istotne jest zadbać o bezpieczeństwo sanitarne zarówno żywności, jak i wszelkich powierzchni w kuchni. Stosowanie środków do dezynfekcji pozwala usunąć szkodliwe drobnoustroje, dlatego tak ważne jest, by korzystać z nich w szczególności w miejscach, gdzie zagrożenie jest wysokie.
Dlaczego produkty MEDISEPT?
Nie zostawiają smug i zacieków
Przebadane dermatologicznie
Nie rysują powierzchni
Gotowe do użycia i wygodne w aplikacji
Profesjonalne środki czystości do kuchni w ofercie MEDISEPT
Wszystkie produkty z naszego asortymentu przeznaczone są do użytku profesjonalnego, dzięki czemu cieszą się ogromnym powodzeniem, szczególnie w zakładach produkcji i przetwórstwa żywności czy punktach gastronomicznych. Wiele produktów jest również dostępnych w różnych pojemnościach, a także w interesujących wariantach zapachowych, takich jak cytryna, mięta czy soczyste jabłko-gruszka!
Sprawdź Katalog Produktów 2023.
Poznaj pełną ofertę
Do dezynfekcji małych powierzchni używamy Velox
Do dezynfekcji dużych powierzchni używamy Quatrodes
Do dezynfekcji rąk używamy Velodes
Do kuchni używamy Mediclean z żółtą etykietą
Materiały do pobrania
Na co zwrócić uwagę
Sprawdź, na co zwracają uwagę Klienci w trakcie wizyty w restauracji.
Mycie i dezynfekcja rąk
Ręce należy myć i dezynfekować przed i po obsłudze klienta. W bezpiecznej restauracji należy wymagać dezynfekcji rąk także od klientów przy wejściu do lokalu.
Dezynfekcja powierzchni wspólnych
Dezynfekcja to główny i zarazem najczęściej pomijany obowiązek pracowników restauracji. Lokal musi być regularnie sprzątany, a wspólne powierzchnie jak blaty, krzesła, klamki, karta menu – regularnie dezynfekowane.
Procedury higieniczne
Każda restauracja powinna posiadać jasne i przestrzegane przez pracowników czytelne procedury dotyczące utrzymywania higieny.
Obsługa nakłada jedzenie
Klienci nie mogą samodzielnie dotykać i nakładać jedzenia w miejscach, które umożliwiają samodzielną kompozycję potrawy (np. śniadanie w formie szwedzkiego stołu), obiady na wagę itp.
Używanie środków ochrony
W zależności od rodzaju usługi, pracownicy restauracji (a w szczególności obsługa) używają jednorazowych rękawiczek, ochrony twarzy oraz fartucha.
Zachować odległość
Stoliki i krzesła powinny być tak rozsunięte, aby zachować odpowiednią odległość między klientami z różnych stołów. Obrusy powinny zostać zastąpione powierzchnią, którą można łatwo dezynfekować.
Dobre praktyki restauracji
Utrzymanie higieny w lokalu gastronomicznym to zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i klientów.
Przestrzeganie wytycznych sanitarnych jest bardzo ważne nie tylko w czasach epidemii, ale również na co dzień. Odpowiednie zarządzanie lokalem z branży gastronomicznej pozwoli zadbać o bezpieczeństwo pracowników oraz klientów restauracji.
Miesięczne wydatki na profesjonalne środki do dezynfekcji, czy wdrożenie właściwych zasad sanitarnych to niewielkie koszty w porównaniu z długotrwałym przestojem wywołanym np. kwarantanną.
-
„Pyszna restauracja to przede wszystkim bezpieczna restauracja dla Klientów. Odpowiedni reżim sanitarny w lokalu nie jest niczym strasznym. Dzięki dbaniu o czystość oraz stosując odpowiednią dezynfekcję chronimy siebie nawzajem. Wiemy, że nasi goście wrócą do nas zdrowi by w pełni cieszyć się pysznym jedzeniem.”
Restauracja Locomotiva -
„Naszą restaurację bardzo często odwiedzają całe rodziny z dziećmi. Nie wyobrażamy sobie, aby przy smacznym posiłku nasi goście musieli martwić się o swoje bezpieczeństwo i zdrowie. Dlatego bardzo istotne jest regularne sprzątanie lokalu oraz stosowanie odpowiedniej dezynfekcji we właściwy sposób. Bezpieczna restauracja to nie tylko komfort dla gości, ale również dla jej pracowników.”
Restauracja Bombardino -
„Każda restauracja powinna zawsze dbać o czystość i sterylność w swoich lokalach. Dzięki temu goście restauracji mogą mieć pewność, że przychodzą do smacznego oraz bezpiecznego miejsca. To bardzo ważny element w branży gastronomicznej dlatego zwracamy na niego dużą uwagę.”
Restauracja Trybunalska -
„Zachowanie odpowiedniej higieny w restauracji jest jednym z najważniejszych elementów prowadzenia lokalu gastronomicznego. Zarówno Klienci jak i Pracownicy nie mogą czuć się zagrożeni przychodząc do restauracji. Ważne jest także używanie odpowiednich środków i to we właściwy sposób. Dzięki temu, możemy mieć pewność, że nasz lokal jest bezpieczny dla zdrowia i życia wszystkich osób.”
Epidemiolog