HoReCa

Poznaj nasze sposoby na dezynfekcję w branży HoReCa!

 

Wybierając produkty w branży HoReCa należy przede wszystkim skupić się na specjalistycznych preparatach o intensywnym działaniu. Ze względu na bezpośredni kontakt z powierzchniami i naczyniami, które służą do przygotowania posiłków, poza intensywnym działaniem powinny być one również bezpieczne. Mycie i dezynfekcja powierzchni to niezbędne i nieodłączne elementy dla zachowania odpowiedniej higieny i bezpieczeństwa w lokalach gastronomicznych.

Czy wiesz, jak odpowiednio zadbać o bezpieczeństwo i czystość powierzchni w Twoim hotelu lub restauracji?

Blaty oraz narzędzia kuchenne nieustanie są narażone na zabrudzenia. Wiele z uporczywych plam trudno jest usunąć za pomocą standardowych i ogólnodostępnych produktów. Gromadzące się we wszelakich zakamarkach zanieczyszczenia stają się siedliskiem rozwoju drobnoustrojów chorobotwórczych. Dlatego tak ważne jest utrzymanie higieny w lokalu gastronomicznym, a przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa klientów, jak i pracowników. W tym celu istotne jest zadbać o bezpieczeństwo sanitarne zarówno żywności, jak i wszelkich powierzchni w kuchni. Stosowanie środków do dezynfekcji pozwala usunąć szkodliwe drobnoustroje, dlatego tak ważne jest, by korzystać z nich w szczególności w miejscach, gdzie zagrożenie jest wysokie.

Dlaczego produkty MEDISEPT?

Nie zostawiają smug i zacieków

Przebadane dermatologicznie

Nie rysują powierzchni

Gotowe do użycia i wygodne w aplikacji

Profesjonalne środki czystości do kuchni w ofercie MEDISEPT

Wszystkie produkty z naszego asortymentu przeznaczone są do użytku profesjonalnego, dzięki czemu cieszą się ogromnym powodzeniem, szczególnie w zakładach produkcji i przetwórstwa żywności czy punktach gastronomicznych. Wiele produktów jest również dostępnych w różnych pojemnościach, a także w interesujących wariantach zapachowych, takich jak cytryna, mięta czy soczyste jabłko-gruszka!

Sprawdź Katalog Produktów 2023.

Poznaj pełną ofertę

Do dezynfekcji małych powierzchni używamy Velox

Do dezynfekcji dużych powierzchni używamy Quatrodes

Do dezynfekcji rąk używamy Velodes

Do kuchni używamy Mediclean żółtą etykietą

Materiały do pobrania

Plan higieny w kuchni

Nasze produkty w akcji

Środki czystości do kuchni

Na co zwrócić uwagę

Sprawdź, na co zwracają uwagę Klienci w trakcie wizyty w restauracji.

Mycie i dezynfekcja rąk

Ręce należy myć i dezynfekować przed i po obsłudze klienta. W bezpiecznej restauracji należy wymagać dezynfekcji rąk także od klientów przy wejściu do lokalu.

Dezynfekcja powierzchni wspólnych

Dezynfekcja to główny i zarazem najczęściej pomijany obowiązek pracowników restauracji. Lokal musi być regularnie sprzątany, a wspólne powierzchnie jak blaty, krzesła, klamki, karta menu – regularnie dezynfekowane.

Procedury higieniczne

Każda restauracja powinna posiadać jasne i przestrzegane przez pracowników czytelne procedury dotyczące utrzymywania higieny.

Obsługa nakłada jedzenie

Klienci nie mogą samodzielnie dotykać i nakładać jedzenia w miejscach, które umożliwiają samodzielną kompozycję potrawy (np. śniadanie w formie szwedzkiego stołu), obiady na wagę itp.

Używanie środków ochrony

W zależności od rodzaju usługi, pracownicy restauracji (a w szczególności obsługa) używają jednorazowych rękawiczek, ochrony twarzy oraz fartucha.

Zachować odległość

Stoliki i krzesła powinny być tak rozsunięte, aby zachować odpowiednią odległość między klientami z różnych stołów. Obrusy powinny zostać zastąpione powierzchnią, którą można łatwo dezynfekować.

Dobre praktyki restauracji

 

Utrzymanie higieny w lokalu gastronomicznym to zapewnienie bezpieczeństwa pracowników i klientów.

Bezpieczeństwo jest najważniejsze

Przestrzeganie wytycznych sanitarnych jest bardzo ważne nie tylko w czasach epidemii, ale również na co dzień. Odpowiednie zarządzanie lokalem z branży gastronomicznej pozwoli zadbać o bezpieczeństwo pracowników oraz klientów restauracji.

Miesięczne wydatki na profesjonalne środki do dezynfekcji, czy wdrożenie właściwych zasad sanitarnych to niewielkie koszty w porównaniu z długotrwałym przestojem wywołanym np. kwarantanną.

  • „Pyszna restauracja to przede wszystkim bezpieczna restauracja dla Klientów. Odpowiedni reżim sanitarny w lokalu nie jest niczym strasznym. Dzięki dbaniu o czystość oraz stosując odpowiednią dezynfekcję chronimy siebie nawzajem. Wiemy, że nasi goście wrócą do nas zdrowi by w pełni cieszyć się pysznym jedzeniem.”

    Paweł Lubański
    Restauracja Locomotiva
  • „Naszą restaurację bardzo często odwiedzają całe rodziny z dziećmi. Nie wyobrażamy sobie, aby przy smacznym posiłku nasi goście musieli martwić się o swoje bezpieczeństwo i zdrowie. Dlatego bardzo istotne jest regularne sprzątanie lokalu oraz stosowanie odpowiedniej dezynfekcji we właściwy sposób. Bezpieczna restauracja to nie tylko komfort dla gości, ale również dla jej pracowników.”

    Mateusz Samulak
    Restauracja Bombardino
  • „Każda restauracja powinna zawsze dbać o czystość i sterylność w swoich lokalach. Dzięki temu goście restauracji mogą mieć pewność, że przychodzą do smacznego oraz bezpiecznego miejsca. To bardzo ważny element w branży gastronomicznej dlatego zwracamy na niego dużą uwagę.”

    Renata Rzepka
    Restauracja Trybunalska
  • „Zachowanie odpowiedniej higieny w restauracji jest jednym z najważniejszych elementów prowadzenia lokalu gastronomicznego. Zarówno Klienci jak i Pracownicy nie mogą czuć się zagrożeni przychodząc do restauracji. Ważne jest także używanie odpowiednich środków i to we właściwy sposób. Dzięki temu, możemy mieć pewność, że nasz lokal jest bezpieczny dla zdrowia i życia wszystkich osób.”

    Waldemar Ferschke
    Epidemiolog
Skip to content
Unia europejska
Zadzwoń, czekamy na Twój telefon codziennie
od 8:00 do 16:00
Napisz do nas, odpowiemy najszybciej jak to możliwe: